دریافت نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD چگونه انجام می شود ؟ نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد چیست ؟ نماد اعتماد الکترونیکی همان طور که از نامش پیداست نشانه ی اعتماد سازی کابران به سایت یا صفحه های مجازی برای خرید و یا سفارش است. این نماد به دلیل اینکه امنیت خرید این صفحات را تامین کند ایجاد گردیده است و نشانه ای است که از طرف سازمان توسعه تجارت الکترونیکی به عنوان یک نماد تایید برای یک سایت یا صفحه ی فروشگاه اینترنتی صادر می شود.
نصب برچسب نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD بر روی یک سایت، نشانه تعهد فروشگاه اینترنتی به رعایت قوانین و مقررات مربوط به کسب و کارهای مجازی سازمان توسعه تجارت است. در حقیقت خریدار کالا و یا محصول از یک فروشگاه اینترنتی با دیدن این نماد، این اطمینان را پیدا می کند که خریدی امن را انجام داده و در صورت بروز مشکلاتی همانند تراکنش های مالی ناموفق، عدم تطابق کالا با محصول در سایت و ده ها مشکل دیگر می تواند نسبت به حل و حتی عودت آن محصول اقدام نماید.
بر اساس آن چه گفتیم داشتن این نماد برای یک وب سایت باعث افزایش اعتماد مشتریان می شود و شاید اینطور به نظر برسد که دریافت آن به نوعی اختیاری است اما در بسیاری از مواقع دریافت eNAMAD برای فروشگاه اینترنتی اجباری خواهد بود. به عنوان نمونه، سایت هایی که برای ارائه خدمات یا فروش محصولات خود نیاز به دریافت درگاه پرداخت آنلاین دارند، حتما باید نسبت به ثبت دریافت اینماد اقدام کرده باشند. تا انتهای این مقاله از برند 56 با ما همراه باشید تا مراحل وشرایط دریافت ای نماد را بررسی کنیم.

انواع نماد اعتماد الکترونیکی (ای نماد)
دریافت نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD انواع مختلفی دارد. همچنین اعتبار و کیفیت سایت ها با ستاره هایی که بر اساس انواع اینماد مشخص میشوند »علوم می گردد. به این صورت که تعداد ستاره های بالاتر، نشان دهنده سطح بالاتر اعتماد و کیفیت بهتر عملکرد یک سایت است. انواع نماد اعتماد الکترونیکی عبارتند از:
- نماد اعتماد الکترونیکی موقت
این نماد به سایت های فروشگاهی با معیارهای حداقلی داده می شود.
- نماد اعتماد الکترونیکی یک ستاره
پس از دریافت نماد موقت می توان نسبت به دریافت نماد دائم اقدام نمود. برای دریافت این نماد مجموعه ای از اقدامات و معیارها و ارزش ها باید رعایت گردد. نمونه این معیارها شامل محتوا، فرایند فروش و ثبت سفارش و همچنین استاندارد صفحات سایت می باشد.
- نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره
شرایط لازم برای اخذ نماد دو ستاره همانند نماد یک ستاره است و تنها فرق آن این است که فروشگاه اینترنتی متقاضی این نماد باید از گواهی امنیت SSL استفاده کند.
” پروتکل SSL یک استاندارد وب است که طی آن اطلاعات بین کاربر و سایت به صورت کد شده جهت امنیت هر چه بیشتر تبادل می شود و قابل بازیابی نیست “
مدارک لازم جهت دریافت نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD
مدارک لازم به منظور دریافت نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD برای متقاضیان حقیقی و حقوقی به شرح زیر می باشد:
مدارک لازم برای اشخاص حقیقی:
- تصویر مجوز فعالیت (در صورتی که فعالیت مربوطه نیاز به مجوز داشته باشد)
- تعهدنامه شخصیت حقیقی
- عکس از مدارک هویتی
- اجاره نامه یا سند ملک تجاری یا منزل
مدارک لازم برای اشخاص حقوقی:
- کپی آگهی روزنامه رسمی
- کپی اصل اساسنامه
- آگهی آخرین تغییرات اسامی اعضای هیئت مدیره (در صورت وجود)
- آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت شركت (در صورت وجود)
- تعهدنامه شخصیت حقوقی
- تصویر پروانه / مجوز فعالیت

مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD
مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD به قرار زیر می باشد:
- مرحله اول:
در ابتدا به سامانه نماد تجارت الکترونیکی مراجعه کنید. در صورتی که حساب کاربری دارید وارد شده و در صورتی که حساب کاربری ندارید آن را ایجاد کرده و وارد سامانه شوید.
- مرحله دوم:
در این مرحله باید اطلاعاتی مثل مشخصات کلی متقاضی و اطلاعات محل سکونت و شماره تماس را وارد نمایید.
- مرحله سوم:
در این مرحله باید مدارکی همچون تصویر صفحه اول شناسنامه، کارت ملی و غیره را بارگذاری نمایید. برخی از این مدارک اجباری است که در این قسمت با ستاره مشخص شده است.
- مرحله چهارم:
در این مرحله از طریق کد ارائه شده با شماره تماسی که اعلام نموده اید، با مرکز تماس گرفته و صحت شماره تماس خود را تایید می کنید.
- مرحله پنجم:
در این مرحله باید فرم اطلاعات کسب و کار را تکمیل نمایید.
- مرحله ششم:
در مرحله ششم باید کد ارسال شده به ایمیل را وارد نمایید.
- مرحله هفتم:
در این مرحله پس از بررسی اطلاعات ورودی نسبت به تایید آن ها اقدام نمایید.
- مرحله هشتم:
در مرحله پایانی باید در انتظار تایید مدارک توسط کارشناس مربوطه باشید و در صورت تایید و ارسال کد اینماد آن را در وب سایت خود وارد نمایید.
اهمیت دریافت نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD
دریافت نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD اهمیت زیادی برای کسب و کارهای اینترنتی و سایت های فروش کالا دارد. از مهمترین مزیت هایی که این می توان به آن اشاره کرد جلب اعتماد کاربر است.
سایت های دارای اینماد نسبت به رضایت کاربر در تمام مراحل خرید اینترنتی متعهد هستند و خریداران این اطمینان را دارند که در صورت بروز هر گونه مشکل یا نارضایتی از جنس خریداری شده، امکان باز پیگیری ، بازگشت وجه و در صورت نیاز شکایت را دارند. در واقع یک سایت فروشگاه اینترنتی نماد اعتماد الکترونیکی را در سایت خود ثبت می کند تا کاربری که قصد خرید را از سایت دارد با دیدن این نماد به این فروشگاه اعتماد کند و بداند که اطلاعات حساب وی در هنگام پرداخت به صورت کد شده حفظ خواهند شد و لذا با آسودگی خیال پرداخت خود را انجام دهد.
اهمیت دیگری که این نماد دارد این است که دریافت درگاه پرداخت اینترنتی از بانک را به طور رسمی امکان پذیر می سازد و بسیار روشن است که دریافت این درگاه به طور مستقیم از سمت بانک امنیت ا پرداخت را بسیار افزایش خواهد داد. مزیت دیگر داشتن اینماد امکان پرداخت درب منزل ( COD) از طریق پنل اداره پست می باشد.

شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD
دریافت نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD یا همان اینماد دارای شرایطی می باشد. این شرایط عبارتند از:
- عرضه خدمات و کالا در سایت
یکی از شرایط دریافت اینماد داشتن سایت فروشگاهی با حداقل یک محصول است تا امکان ثبت سفارش و افزودن به سبد خرید را داشته باشد.
- درج قیمت محصولات یا خدمات
ضمنا این محصول باید دارای قیمت و توضیحات کاملی باشد.
- صاحب امتیاز دامنه
در صورتی که متقاضی شخص حقیقی باشید نماد نیز به صورت حقیقی صادر شده و فرد متقاضی باید حداقل ۱۸ سال داشته باشد. اما در صورتی که فرد شخص حقوقی باشد، اینماد به نام شرکت و یا مدیرعامل شرکت صادر می گردد.
- تأیید صلاحیت
برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD باید صلاحیت فرد متقاضی توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا تأیید گردد.
- قانونمند بودن کسب و کار
شرط دیگر دریافت نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD آن است که کسب و کاری که برای آن اقدام به دریافت ای نماد می شود، بایستی جزو کارهای مجاز موجود در لیست کسب و کارهای مجاز پلیس فتا و وزارت اطلاعات باشد.
نکات مهم دریافت نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD
نکات دریافت نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD را می توان در زیر خلاصه نمود:
- در صورت انحلال شرکت دارنده اینماد (به صورت ارادی و یا قهری)، نماد اعتماد ابطال می شود. مگر اینکه ظرف یک ماه، اینماد به شخص دیگری منتقل شود که در این صورت این انتقال باید مورد تایید مرکز توسعه تجارت الکترونیکی قرار بگیرد.
- در صورت استعفا و یا عزل مدیر عامل ، رییس هیئت مدیره ظرف 48 ساعت باید مراتب را به اعلام و در مدت یک ماه نسبت به معرفی مدیر عامل جدید اقدام نماید. در این مدت نیز اینماد معلق خواهد بود.
- در صورت فوت دارنده اینماد یا مدیر عامل، هیئت مدیره باید ظرف 15 روز مراتب را به مرکز اطلاع دهد. هم چنین هیئت مدیره مکلف است طی مدت یک ماه فرد جایگزین را معرفی نماید.

هزینه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD
هزینه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD، مبلغی شامل هزینه پستی ارسال بسته احراز هویت و هزینه های جانبی می باشد. هزینه های جانبی بابت انجام عملیات مورد نیاز اعطای نماد همانند بررسی پرونده، پیگیری و نظارت می باشد. هزینه دریافت اینماد ممکن است در فواصل زمانی مختلف متفاوت باشد. ضمنا مدت اعتبار اینماد دو سال است و پس از این که این زمان گذشت باید نسبت به تمدید آن اقدام نمود که آن هم هزینه ی خود را دارد.
این موضوع حائز اهمیت است که برای انجام فرایند ثبت و دریافت اینماد تخصص خاصی مورد نیاز نیست اما پیشنهاد می کنیم به منظور کاهش زمان این فرایند و عدم پرداخت هزینه های مازاد با کارشناسان و مشاوران برند 56 تماس بگیرید.
تمدید دریافت نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD
همانطور که در بخش هزینه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD عنوان شد اعتبار اینماد دو سال می باشد. در صورتی که شکایت و یا تخلفی از کسب و کار مورد نظر ثبت نشده باشد، درخواست تمدید نماد اعتماد الکترونیک به صورت اتوماتیک انجام می شود؛ بدین ترتیب پس از دریافت ایمیل در این رابطه می توان آن را از طریق پنل کاربری پیگیری نمود.
در صورت عدم تمایل به تمدید اعتبار نیز باید دو هفته پیش از پایان اعتبار نسبت به ثبت درخواست ابطال اقدام کرد. ذکر این نکته الزامی است که در صورت داشتن هر گونه نقص در فرآیند تمدید، باید هر چه سریع تر نسبت به رفع آن اقدام نمود در غیر این صورت، نماد با مهر «منقضی شد» نمایش داده شده و در صورت ادامه این وضعیت تا دو هفته اینماد تعلیق خواهد شد.
سوالات متداول دریافت نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD
معنای ستاره های نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD چیست؟
ستاره های نماد اعتماد الکترونیک نشانگر سطح اعتماد و کیفیت عملکرد یک سایت است. تعداد ستاره های بالاتر، نشان دهنده سطح بالاتر اعتماد و کیفیت بهتر عملکرد سایت است.
دریافت اینماد برای چه سایت هایی اجباری است؟
سایت هایی که به صورت فروشگاهی طراحی شده و خدمات فروش کالا انجام می دهند باید برای دریافت اینماد اقدام کنند. این سایتها به دلیل دارا بودن درگاه پرداخت ملزم به اخذ نماد الکترونیکی معتبر هستند.
در صورت عدم داشتن SSL بر روی سایت به منظور دریافت نوع دو ستاره اینماد چه باید کرد؟
در این صورت با پشتیبان برند 56 تماس گرفته تا در مدت زمان کوتاهی اینماد دو ستاره را دریافت نمایید.
آیا قبل از دریافت نماد اعتماد الکترونیکی eNAMAD، میتوان از عکس نماد در سایت استفاده نمود؟
خیر، نشانه نماد اعتماد الکترونیکی یک علامت دولتی است و هرگونه جعل و سوء استفاده از آن علامت ممنوع و مشمول احکام جعل علامت دولتی است . استفاده از تصویر اینماد به جای نشانه آن مصداق جعل می باشد و ضمانت اجراء کیفری دارد.
بدون دیدگاه